Ana içeriğe atla Altbilgiye atla

İkinci el otomatik araç alımı: kontrol edilmesi gereken temel noktalar 

Otomatik vites kutuları bir zamanlar aşırı tüketim, istenmeyen patinajlar ve vites değiştirme sırasında dayanılmaz sıçramalarla eş anlamlı görülüyordu. Günümüzde üreticiler en yaygın kusurları gidermede büyük adımlar attılar. İkinci el otomatik araç mı istiyorsunuz? SPOTICAR kılavuzunu takip edin. 

İkinci el otomatik araç: birçok avantaj sunar 

Otomatik araç göz ardı edilemeyecek düzeyde konfor: 

  • Düşük yakıt tüketimi: Genel inanışın aksine, ikinci el otomatik araçlar yüksek yakıt tüketimi nedeniyle para kaybı yaşamanıza neden olmaz. Otomatik vitesli araçta düşük veya yüksek devir sorunu yaşanmaz, araç yola uyum sağlar (yükseklik farkı, hız, vb.). Bu da uzun vadede önemli düzeyde tasarruf sağlayabilir. 
     
  • Daha hassas vites geçiş: Düz vites kutularında, sürücünün doğru motor devrine ulaştığında vites değiştirmek için tetikte kalması gerekir. Otomatik vites kutusunda, bu işlemi araç sizin yerine gerçekleştirir.
     
  • Daha iyi sürüş konforu: Debriyaj pedalını unutun, otomatik vites kutulu araçta debriyaj pedalı yoktur! Artık sol bacağınızda trafik sıkışıklığından kaynaklanan krampları yaşamayacaksınız. Araç, hızlanma ve vites geçişlerini sizin için yönetir. Ayrıca, otomatik vitesli bir araç kullanırken aracı stop ettirmek mümkün değildir. Örneğin, yokuş yukarı kalkışlarda kolaylık sağlar. 

Farklı otomatik vites seçenekleri: 

Otomatik vites kutuları üç ana gruba ayrılır: geleneksel otomatik vites kutuları, tek veya çift kavramalı robotize vites kutuları ve sürekli değişken otomatik vites kutuları. Her modelin olumlu ve olumsuz özellikleri vardır. 

  • Otomatik vites kutuları: Geleneksel otomatik vites kutulu araçlarda kavrama yerine tork konvertörü kullanılır. Hidrolik kumanda destekli vites kutusu da mevcuttur. Birlikte, aracın hızına, gaz pedalına uygulanan basınca devrede olan sürüş moduna (spor, ekonomik, dağ, vb.) ve diğer birçok parametreye bağlı olarak farklı vitesleri yönetirler. Bu teknoloji, özellikle Peugeot 308 ve Peugeot 3008, DS 7 Crossback veya Opel Grandland X gibi pek çok modelde kullanılan EAT6 ve EAT8 vites kutularında uygulanır.
     
  • Robotize vites kutuları: Çift kavramalı bu vites kutuları, yüksek performanslı araçlarda çok popüler olan hızlı vites geçişleriyle, geleneksel otomatik vites kutuları kadar performanslıdır. Prensibi nedir? Çift kavramaları vardır. Biri çift vitesleri (2, 4, 6), diğeri tek vitesleri (1, 3, 5) yönetir. Bir vitese geçildiğinde, sonraki veya önceki (gerektiği gibi) önceden devreye girer. Ani hız değişiklikleri ve gecikme süresi olmadığından kontrollü tüketim sağlanır. Bu robotize vites kutuları Renault'da EDC ve Volkswagen'de DSG olarak adlandırılır. 
     
  • Sürekli değişken oranlı vites kutuları: CVT (Continuously Variable Transmission) olarak da adlandırılan bu vites kutularında sabit oranlar değil, varyatör (değiştirici) bulunur; bu nedenle geleneksel bir vites kutusundaki gibi vites değişimi yoktur. Yolda kesintisiz patinaj hissiyle birlikte, sürüş konforu ve zevkini olumsuz etkileyen, daha basit ama daha düşük performanslı bir teknolojiden yararlanırlar. Çoğunlukla küçük silindir hacimli araçlar veya Toyota, Honda ya da Nissan gibi Japon araçlarda kullanılırlar.

OTOMATİK

İkinci el otomatik aracınızı neden bir uzmandan satın almalısınız?

İkinci el otomatik aracınızı, SPOTICAR'ın birçok uzmanından birinden satın alırsanız teslimat öncesinde kontrol edilmiş ve garantili bir araca sahip olabilirsiniz. 
 
SPOTICAR noktaları size özel finansman (nakit alım, taşıt kredisi, vb.) seçenekleri önerebilir ve mevcut aracınızla takas teklifi sunabilir.
 
SPOTICAR'da her zaman memnuniyet, 12 aya kadar garanti, titiz araç kontrolü ve 7/24 yardım olanağı sunarız.

Çerez Kullanım Onayı